Friday 14 June 2013

GLA COMPLEX SHAKLEE


Assalamualaikum. Good morning! Ok hari ni nak perkenalkan suppliment dari Shaklee iaitu GLA Complex. Ni dia... TADAAA!!!! 



Apa yang terkandung dalam GLA Complex ni?


- Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.
 

 

Apa khasiatnya?


-Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
 
Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. *

Tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Saya sudah mencuba sendiri!

Ok saya sendiri dah mencuba GLA ni. Biasalah wanita ni kadang2 ada masalah period tak teratur la, senggugut la. Selepas di perkenalkan GLA ni oleh schoolmate saya Cia (weh name ko masuk dlm blog aku ;p  ) saya pun cuba la. Beli sebotol. Lepas sebulan makan, Alhamdulillah berkesan! (nak tau apa yang berkesan, boleh PM saya... hehe ;p ).

Rupa GLA ni, dia dalam bentuk kapsul jernih warna kuning (lupa pulak nak amik pic die, stok da abes kt saya, tgh nk order lg la nih! ). Alaahh senang cerita macam rupa Vitamin EPO tu la... Kaum wanita tau la EPO tu. Hurm sebelum2 ni p0n saya makan juga EPO tu yg dari klinik, dari farmasi, tp tak berapa nk berkesan. Tp lepas try GLA ni memang berkesan! betul tak tipu!

Yang paling best, selain untuk melancarkan kitaran haid, GLA Shaklee ni jugak bole kawal kolestrol dalam badan kita. Dan dia dapat elakkan pertambahan berat badan! Hahh... ni yang saya suka nih! Yelah korang pernah kan rasa, diet bukan main, tapi berat tak turun2 pun. Bila makan lebih sikit, bukan main cepat je mencanak naik berat! Saya cenggitu la! Lepas saya ambil GLA Shaklee ni, saya terkejut bila timbang, berat saya turun (tapi diiringi dengan kawaln pemakanan kita juga la, kalau makan pun menimbun, jangan nak salahkan suppliment la kalo berat tak turun2! huhu). Lepas 2 bulan makan, berat saya makin senang nak turun sampai 4kg la! Betul! Padahal mula2 makan GLA ni bukanlah tujuan nak kurus pun kan... Tp terus dapat pakej khasiat dia!

Selain tu, GLA ni bagus jugak sebab dia mencantikkan kulit. Lepas ambil GLA ni, terasa kulit terutama muka jadi  bertambah licin... GLA ni jugak dapat elak darah tinggi tau! Alah pendek kata, SUPPLIMENT SHAKLEE ni memang bermacam-macam khasiatlah!! Tak percaya CUBA SENDIRI!!! =)

So sapa2 yang mempunyai masalah period tak teratur ke, senggugut ke, nak cantikkan kulit, nak kawal berat badan, nak jaga kesihatanlah senang cerita, dapatkan GLA COMPLEX SEKARANG!!! Boleh PM saya kalau berminat yer... Komen pun boleh, cumanya kot malu nak tanya kat public kan, boleh emel saya kat alamat yang saya letak kat header tu. Nak pm kat fb p0n boleh. Tengok LINK FB saya kat sebelah kanan anda...Like Waniez ShopZ kat FB yerk! =)

*Kecantikan luaran bermula dari kesihatan DALAMAN!

JOM SIHAT BERSAMA SHAKLEE!!!



No comments:

Post a Comment